.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لزوم عقلانيت سياسي
عادل طهماسبی

 شمال نیوز: با شروع کار دولت تدبیر و امید، شاهد آرایش سیاسی منتقدین به سیاست های خارجی و داخلی دولت یازدهم هستیم که نشاط هر جامعه ای به تضارب آراء فعالان سیاسی است که ماهم این تحرکات را به فال نیک می گیریم.

با این توضیح که تمام ملت ایران داخل یک کشتی نشسته اند تا به ساحل عزت و اقتدر برسیم که این امر میسر نیست مگر اینکه نخبگان سیاسی شرایط کشور را درک کنند برای منافع کلان کشور دلواپس باشند نه منافع گروه.

 آنچه در مذاکرات تیم مذاکره کننده در گروه 5+1 شاهد هستیم نمایش اقتدار و قدرت ملت قهرمان ایران است که ملت ایران تیمی را به میدان مذاکره گسیل داشته است که از نظر تسلط به دیپلماسی و ادبیات مذاکره و سوابق حرفه ای افراد مبتکر ، دارای اعتماد به نفس سریع الانتقال و در عین حساب شده بوده، که این امر مرهون حمایت های قاطع رهبر فرزانه و ریاست محترم جمهور بوده است.

لیکن متاسفانه گروهی به لحاظ گرایشات گروهی فراز و نشیب مذاکرات گروه 5+1 را به نحو دیگری تفسیر می کنند که این با منافع ملی ملت فهیم ایران در تعارض آشکار است.

رویکرد دولت یازدهم تعامل با تمام ملت ها و دولت های جهان است. یکی از میادین نمایش این رویکرد مذاکرات هسته ای است که افکار عمومی دنیا را به خود جلب نموده است و سیاست خارجی ایران، در عرصه بین الملل ثابت کرده که سیاست دفاعی و بازدارنده دارد و اساسا گفتگو و تعامل با دنیا را سرلوحه سیاست خارجی خویش قرار داده است. واین مسیر جز با همدلی و حمایت گروه های دلبسته به نظام محقق نخواهد شد.

 لذا جا دارد همگان دلواپس نظام باشیم نه گروه، زیرا مذاکرات تحت نظارت عالیه نظام پیگیری می شود، بالنتیجه جای دلواپسی وجود ندارد و هرگونه عزت و اقتدار در پرتو مذاکرات به نظام تعلق دارد نه به دولت . پس بیاییم عقلانیت سیاسی را در گفتار و رفتار به کار گیریم تا شاهد سربلندی ایران سرافراز باشیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

باقری 29 ارديبهشت 1393
سلام امید است با حضور صاحب نظرانی چون حضرت عالی در عرصه ی سیاسی کشور ، وفاق و همدلی جهت نیل به عزت وافتخار نهادینه گردد و در راستای منافع ملی و سیاست دفاعی ، عقلانیت سیاسی در بین گروه های مختلف تحقق یابد از نظرات سازنده ی حضرت عالی نهایت تقدیر و تشکر به عمل می آید
کاظمی 29 ارديبهشت 1393
امید است با توجه به نظر دلسوزانه آقای طهماسبی گروه های سیاسی منافع نظام را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهند تا صعود به قله های توسعه و پیشرفت به راحتی میسر گردد
حطيط 30 ارديبهشت 1393
جناب آقاى دكتر طهماسبى باتوجه به تجربيات حضرتعالى در داخل و خارج از كشور در عرصه هاى مختلف اميد است با حضور شما در استان تحولى جدى در بيش سياسى دوستان ايجاد گردد...
نا شناس 31 ارديبهشت 1393
ايكاش راجع به مبحث حققي مذاكرات مطلب مينگاشتيد
نا شناس 1 خرداد 1393
حاج عادل ؛ کدوم عاقل؟ کدوم عقلانیت؟
بی خیال حاجی...
اینا همه حزب باد و منافع مادی هستند...
خادم 3 خرداد 1393
با عنايت به لزوم تحركات ديپلماسي خارجي كشور و با در نظر گرفتن شرايط موجود وجود يكپارچگي احزاب امري حياطي است كه اين امر مستلزم نهادينه ساختن عقلانيت سياسي در كشور ميباشد.
با تشكر از يادداشت بجا و راهگشاي حضرتعالي

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.